Lyrarakis, Crete, Greece

חלום יווני בכוס יין

כרתים הוא האי היווני הגדול ביותר, והאי החמישי בגודלו בים התיכון. זה אומר שהוא גדול מספיק כדי לפתח עליו חקלאות, וכמו בהרבה מיקרים של איים – שיהיה לה ייחוד.

ואכן, יקב ליראראקיס מפגין את הייחוד והעושר של כרתים בצורה מרהיבה. שלל זנים מקומיים, עשויים תחת ייננות קלה שמדגישה את הפרי. זאת, מבלי לגלוש למחוזות של חנפנות או בשלות יתר. כרמי היקב נטועים ברובם על ההרים הגבוהים שמדרום לבירת האי, הירקליון. הכרמים הראשונים ניטעו על ידי משפחת ליראראקיס עוד באמצע המאה הקודמת, אבל היקב – כיצרן יין – הוקם לקראת סוף המאה הקודמת. כמו בישראל, ה"פקטור" הקובע הוא הגובה, שמספק קרירות בימי הקיץ החמים, ואכן, כל הכרמים לסדרת ה"סינגל ויניארד" של היקב נטועים בגבהים של מעל 500 מטרים.

אופי יווני? לא יודע אם יש דבר כזה, אבל היינות של ליראראקיס מפגינים אופי מאוד ייחודי, מקומי, לא מתחנף או קורץ לסגנון הבינלאומי. מחירים נוחים וקלילות מובנית מציעים יינות קיץ מושלמים. כולל האדומים כמובן.

 

Lyrarakis Red

זן מקומי – Kotsifali – עם מעט מרלו "בינלאומי" – בלנד חריג למדי ביקב. אף בשל שמציג פרי עשיר אבל עם גוף בינוני, אלכוהול נמוך, קל לשתייה ובעל יכולת התיישנות מכובדת.

Liatiko Red

אחרי ההצלחה של הרוזה ליאטיקו, הלכנו על ה"אבא" הרוחני, יין אדום זני. אדום? לא ממש. צבע משהו כמו בין רוזה לאדום, אף עשיר ומרוכז, מפתיע מול הצבע הבהיר, עם המון פרחוניות ופרי אדום. נוכחות יפה על החך, סיום ארוך, יין לכל עונה.

Assyrtiko "Voila" Vineyard
טרי ורענן ככל שיין לבן יכול, עם פרי הדרי משולב במינרליות ומליחות נפלאה על החך.

Liatiko "Kedros" rose
רוזה "גסטרונומי", עם מורכבות ועומק אבל בלי לאבד את הקלילות החיננית.

Vilana "Pyrovolikes" Vineyard
ארבעה חודשים בחבית מעניקים נפח, מורכבות ויותר משקל מהלבנים האחרים. פרי "לבן" ובשל, אלגנטי ועדיין – קל ורענן. כמו כל יינות היקב

Vidiano
עוד "לבן" שאנשי היקב החזירו לחיים מסחריים. בשל, מינרלי, חמיצות מאוזנת, מאוד ארומטי.

הכניסה לאתר מגיל 18+

אשרו את גילכם להמשך גלישה באתר